Benyt dig af muligheden for totalenterprise og spar dig selv for stress

På et tidspunkt vil de fleste ejeres af et hus eller en lejlighed nok opleve, at de kommer til at stå over for et større renoveringsarbejde. Dette kan ske i forbindelse med at man har købt et nyt hus som man vil gennemrenovere, at man pludselig får fugt i fundamentet, brand eller andre omfattende skader, eller hvis man bare trænger til en ordentlig omgang forandring.

cf1572fd265141d369996928_1920

Lige meget hvad, så vil et større renoveringsarbejde indebære, at man skal have flere forskellige former for håndværkere inde over. En tømrer til træarbejdet, en blikkenslager til VVS-arbejdet, en murer til murerarbejdet, en maler til malerarbejdet og så videre. Tanken om at skulle kontakte alle disse mennesker, få individuelle tilbud af dem og koordinere hvornår de skal komme ud og udføre arbejdet, er nok til at give enhver stress. Et koordineringsarbejde af den skala er næsten på forhånd dømt til at gå galt, lige meget hvor meget man føler at man har det hele under kontrol. Et andet problematisk aspekt ved dette er, at de individuelle tilbud ofte bliver ret dyre da hvert firma vil tage penge for planlægning og skitsering. Det er derfor heldigt, at rigtigt mange håndværkerfirmaer i dag tilbyder totalenterprise, hvor det samme firma står for at hverve og koordinere alle de fagfolk du har brug for. Skal du for eksmepel have dit hus i en forstad til Roskilde renoveret er det således nok kun at kontakte ét enkelt firma (http://bygogbad.dk/kompetencer/totalentreprise) og få alle tilbuddene samlet i et.