Alt det ekstra og så lidt update.

Badminton betragtes som en trendsættene sportsgren. Som DK altid har haft stolte udmærkelser i. Danmark kan bryste sig af flere verdens-mestre, europamestreskaber og ikke at forglemme olympiske mestre i badmintonsporten. Typisk tilbage i tiden besad Danmark en tendens til at kontrollere sporten lige som fjernøsten. De forrige år er mange nationer fra vesten trænet sig til at komme tættere Danmarks kvalitetsniveau derved kan DK’s 1. plads i EU uden tvivl fjernes inden for en overskuelig årrække. Badminton oplever desværre, som flere forskellige sportsgrene i det danske land dalene medlemstal, der reducere basen af medlemmer til elitearbejde samt til slut medaljetagere til de højest profilerede konkurrencer. Derfor må sportsklubberne tænke anderledes så de kan få højere talent i det mindre antal spillere der er til rådighed. Den ting der er kæmpe hype om for tiden er restitution, hvilket kan forklares som talentet til at genskabe kroppen op til træning. De fleste udøvere på topniveau kan nemlig ikke altid klare at træne oftere som det ser ud i øjeblikket, netop derfor håber spillerne at få restitutions-tiden ned og med hjælp herfra få atleterne klar hurtigere til kommende træning.

Der eksistere en del tilbehør til badminton-sporten, det vigtigste er badmintongrip, der bliver brugt til at vikle på enden på badmintonketcheren. Badmintongreb eksistere i adskillige anderledes farver og mønstre. Af de højest værdsatte må udstilles Yonex Soft Grap samt Yonex Towl Grip, hver og en badmintonspiller har en holdning til badmintongrip samt hvorledes badmintongrip skal se ud formet og hvordan og hvorledes det bør puttes på. Ud over badmintongreb er badminton strenge på lige fod omgærdet af en form for ritual samt mystik. Der er mange forskellige badminton strenge, som de mest skattede kan fremhæves Yonex BG80 og så Yonex BG65. Der er opfundet badmintonstrenge i en bred vifte af tykkelser og farver, samt materialer. De bedste badmintonstrenge kommer, efter stort set alle badmintonspiller mening, fra Yonex og bliver produceret på deres badminton strenge-fabrik i Japan. Til sidst vil vi aldrig glemme en ting som alle badminton-spiller ejer, en badmintontaske. For at transportere badmintongrej såsom badminton ketsjer, badminton-sko og badminton spilletøj høre naturligvis en badmintontaske. En badmintontaske er blevet opfundet 100procent til badmintonudøvere nødvendighed. Fx er der en separat lomme til badminton sko, og et eller to separate rum for badminton ketcher. En badmintontaske er altid lavet sådan tasken har mulighed for at indeholde badminton-ketcher og tasken er også derfor næsten formet som en badmintonketsjer. Hovedparten af badmintontasker har skuldre-stropper, så den har mulighed for at transporteres ligesom en backpack og derved er lettere at cykle med, samt flytte generelt. Ligesom alt badmintongrej produceres en badmintontaske i et utal af mulige størrelser og farver. De større badmintontaske har mulighed for at have i nærheden af femten badminton-ketcher og flere par badminton-sko. Så også på badmintontaske fronten er der stor mulighed for at vælge som badmintonatleter.